Jak nie zasnąć podczas długiej jazdy samochodem?

Nie ma nic bardziej niebezpiecznego, jak zaśnięcie podczas długiej jazdy przed kierownicą. Istnieje bowiem wtedy ogromne zagrożenie nie tylko dla samego kierowcy, ale również ewentualnych pasażerów, czy pozostałych uczestników ruchu. Jeżeli czuje się ogromne zmęczenie, nigdy nie powinno podejmować się ryzyka, ponieważ cena jest zdecydowanie za wysoka. Ważne, by się wyspać, by móc odpowiednio funkcjonować również przed kierownicą. Co jednak zrobić, gdy po prostu odczuwamy zmęczenie, a musimy wybrać się w dalszą drogę?

Kawa, kawa i jeszcze raz.. kawa

Oczywistym jest, że jest to jeden z lepszych ”dopalaczy”, który potrafi postawić na nogi nawet już mocno zmęczona osobę. Jeżeli do tego skorzysta się z mocy czarnego podwójnego espresso, efekt jest murowany. Na wszelki wypadek można wypić mocną kawę przed jazdą, a następnie w specjalnym kubku termicznym przygotować zapas a dłuższą podróż. Małe łyki kawy pobudzą Twój organizm i sprawią, że nie zaśniesz podczas jazdy. Wszystko dzięki zawartości kofeiny, która dosłownie otwiera oczy i oddaje zastrzyku energii, jakże istotnej szczególnie podczas dłuższej i monotonnej trasy. Jeżeli ktoś nie przepada za dużą ilością tegoż napoju, który jest dodatkowo moczopędny, może zdecydować się na cukierki z kawą. Być może nie są one aż tak skuteczne, jednak zawsze jest to jakaś alternatywa.

Herbata

Jak się okazuje, także ten napój może pomóc w walce z sennością za kierownicą. Jest dobrą alternatywą dla kawy, ponieważ rozszerza ona naczynia krwionośne, dzięki czemu następuje lepsze ukrwienie oraz dotlenienie organizmu. To z kolei skutkuje usunięciem objawów zmęczenia oraz pobudzeniem naszego ciała do dalszego działania.

Energetyki

Chociaż nie tak zdrowe, jak mogłoby się to wydawać, to jednak stanowią alternatywą dla kawy i herbaty. Jak się okazuje, mogą one działać jak kawa, tylko że z dodatkowym bonusem energetycznym. Mimo iż są to napoje dobrze pobudzające nasz organizm do dalszej jazdy, to jednak ich działanie jest dosyć krótkotrwałe, dlatego nie warto stosować ich na dłuższą skalę.

Czekolada

Oczywiście! Nie tylko jest to sposób efektywny, ale również pyszny! Czekolada nie bez powodu jest polecana osobom, które wędrują w góry. Nie tylko dostarcza dodatkowej dawki energii, ale aktywizuje nasz mózg. To ważne, jeżeli nie chce się zasnąć przed kierownicą podczas jazdy. Trzeba jednak uważać z jej ilością. Jeżeli bowiem spożyje się w jednym momencie zbyt dużą ilość czekolady, wtedy można uzyskać efekt odwrotny, czyli osłabienie. Ono natomiast nie sprzyja długiej, monotonnej jeździe.

Wybór odpowiednich godzin do jazdy

Jeżeli tylko ma się taką możliwość, można spróbować odpowiednio ustalić swoje godziny jazdy. Najbardziej zdradliwą porą do wyjazdu jest bowiem czas między północą a godziną czwartą rano. Właśnie o tej porze organizm odczuwa największą potrzebę snu. Jeśli zatem tylko mam y taką możliwość, postarajmy się zorganizować wyjazd nieco wcześniej, by już o tak później porze nie męczyć się za kierownicą i nie ryzykować. Jeśli natomiast istnieje taka możliwość, warto po prostu położyć się spać i wstać bardzo wczesnym rankiem. Oczywiście zdarzy się i tak, że tak opcja nie będzie mogła wchodzić w rachubę. Wtedy pozostaje jedynie jazda do północy z przerwą na chociażby kilkugodzinny sen. Lepsza krótka przerwa i naładowanie swoich akumulatorów, aniżeli wypadek z powodu zaśnięcia przed kierownicą.

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *