Jak rzucić palenie?

Papierosy początkowo są dla wielu palaczy przyjemnością, po którą sięgają tylko od czasu do czasu. Nie trzeba jednak zbyt długo czekać, aby przyjemność ta przerodziła się w nałóg. Kiedy prowadzi do wielu problemów zdrowotnych albo gdy palacz zetknie się z namową rodziny i stanowczym zakazem palenia z ich strony, zaczyna zastanawiać się nad rzuceniem papierosów. Trzeba jednak pamiętać o tym, że od myślenia nic dobrego w tym kierunku się nie zadzieje. Tu trzeba przejść do czynu, do działania. Jak wobec tego skutecznie rzucić palenie.

Stanowcza rezygnacja z papierosów

Niektórzy palacze uważają, że palą wyłącznie dla przyjemności, dlatego wystarczy, że tak po prostu z dnia na dzień zrezygnują z papierosów i wcale nie będą musieli do nich powracać. Często tak tylko się im wydaje. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. W każdym razie osoby, które jednak postanowią iść tym tropem, muszą wiedzieć, że nie jest to dobre rozwiązanie. Na pewno takie zachowanie będzie wielkim szokiem dla organizmu. To oznacza, że zmiany te z łatwością przyczynią się do wielu dolegliwości i złego samopoczucia. Można rzucać palenie, poprzez rezygnację z papierosów. Jednak należy to robić stopniowo. Rezygnacja z jednego papierosa dziennie. Po pewnym czasie z kolejnego. Należy po prostu minimalizować dawkę – ilość papierosów. Z czasem całkowite ich odrzucenie nie będzie już takim szokiem dla organizmu. Możliwe, że z biegiem czasu całkiem odzwyczai się od tego nałogu. Na pewno jednak nie będzie to takie proste, jak się wydaje. Dlatego często metoda ta jest od razu odrzucana.

Podjadanie słodyczy zamiast palenia

Niektórzy rezygnując z palenia papierosów, decydują się na jedzenie słodyczy w to miejsce. Zamiast po papierosa, sięgają na przykład po batona. Może wydaje się, że to zdrowsze, ale jednak też prowadzi do licznych dolegliwości. Wielu palaczy nawet o tym nie myśląc, w czasie rzucania palenia zupełnie odruchowo decyduje się na sięganie po słodkości. Wychodzi to całkiem naturalnie. To często prowadzi do nadmiernego tycia.

Tabletki i inne specyfiki wspomagające rzucanie palenia

W ofercie aptek i sklepów internetowych znajdują się specjalne tabletki przeznaczone dla osób, które chcą rzucić palenie. Dzięki nim można podobno łagodnie wyjść z nałogu. Posiadają bezpieczny, naturalny skład, więc nie przyczyniają się do skutków ubocznych, ani też w negatywny sposób nie działają na organizm.

Aktualnie w sprzedaży nie brakuje również nowoczesnych środków hamujących apetyt na papierosy. Są to gumy do żucia. Kto wierzy w ich działanie? Wielu palaczy. Jednak z tym bywa różnie. Jedne działają odrobinę, inne w ogóle. Bardzo podobnie jak przeróżne pastylki do ssania.

Bez problemu można kupić także plastry nikotynowe. Mają podobnie działać jak gumy i tabletki. O efektach natomiast różnie się mówi.

Inną alternatywą jaką rekomendujemy jest produkt Nicoin – skuteczny wśród osób palących powyżej 5 lat.

Podsumowując, istnieje wiele sposobów na rzucanie palenia, ale nie wszystkie są skuteczne. Jedno jest tu pewne – jeżeli palacz nie będzie chciał szczerze rzucić palenia, nie osiągnie tego celu. Musi chcieć, uprzeć się i konsekwentnie do tego celu dążyć. Wówczas efekty będą widoczne i to nie wykluczone, że w niedługim czasie. Tabletki, plastry, pastylki, słodycze i inne sposoby będą tu na pewno pomocne. Pozostaje więc tylko zastanowić się, czy faktycznie się tego chce i rozpocząć walkę, ale już na poważnie.

 

No votes yet.
Please wait...

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *